Sain haasteen Vapulikselta, joka emännöi ihanaa blogia Mustarastaan Laulu. Kyse on sanaleikistä, jossa hän antaa minulle kirjaimen ja minä sitten keksin 10 kpl itselleni tärkeitä sanoja, jotka alkavat tällä kirjaimella sekä selostan miksi minä olen juuri sen sanan valinnut. Minun kirjaimeni on A.

AURINGONLASKU: Itseoikeutettu ykkönen. Rakastan niitä. Tähän vuodenaikaan ne ovat sitäpaitsi läsnä juuri kun kotiudun töistä ja vien koirani lenkille.

Marrasyo1.jpg

AUTIO: Olen sen verran erakko luonteeltani, että nautin suunnattomasti kun saan liikkua autioissa paikoissa. Ei tarvitse koiria vahdata ja itse saan rauhassa nautiskella luonnon moninaisuudesta ilman häiriöitä.

Marrasyo.jpg

AIKA: Juuri nyt pimeys tulee aikaisin ja sitä kestää vielä jonkun aikaa. Vaan ajalla on tapana kulua ja ei aikaakaan kun on taas paljon enemmän valoa päiviemme iloksi.

Marrasyo3.jpg

AAMU: En ole ollenkaan aamuihminen ja kärsin aikalailla aikaisista herätyksistä. Vaan juuri tällä hetkellä nautin siitä kun olen aamulenkillä koirineni niin ensimmäiset säteet värjäävät taivaan roosan ja kullan kimalteiseksi. Pian ei enää aurinkoa näy juurikaan niihin aikoihin, jolloin voin ulkoilla.

ANTELIAISUUS: Kunnioitan sen sortin anteliaisuutta, joka kohdistuu vähäosaisten hyväksi. Olivat nämä sitten missä maassa tai minkä ikäisiä mutta jollakin tavalla olosuhteiden uhreja tai niiden hyväksi toimivia tahoja. Itse pyrin auttamaan sen minkä varoiltani voin aina tarvittaessa valitsemilleni kohteille.

ARVOSTUS: Koen, että jokaista elollista olentoa kohtaan pitäisi vallita arvostus. Oli kyseessä lellitty  lemmikki, katukoira tai hyötyeläin. Oli kyseessä dementoitunut vanhus tai huonolle polulle luisunut nuorukainen. Jokaiselle kuuluu arvostus vauvasta vaariin.

AUTTAMINEN: Koen, että ystävien ja perheen kesken suurin yksittäinen teko on auttavan käden ojentaminen tarvittaessa. Oli se sitten jotakin konkreettista tai enemmän henkisellä puolella. Myös tuntemattoman auttaminen on arvokasta.

ARVIOINTI: Olen aikuisopiskelija ja juuri nyt suoritan lähihoitajakoulutuksessani Hoito- ja Huolenpito jakson näyttöviikkoa. Tämän jälkeen tulee näytönarviointi keskustelu ja sen päälle myös itsearviointi. On siis tällä hetkellä aika lailla mielessä pyörivä käsite.

ASIALLISUUS: Kuinka paljon helpompaa onkaan toimia yhteiskunnassa asiallisten kuin asiattomien henkilöiden kanssa. Kunpa vaan asiallisuus ei tappaisi sitä luovuutta.

AARRE: Minulla on niitä kaksin kappalein. Nuo ihanat karvakerät, jotka elämäni jakavat ovat suurimpia aarteitani.

Koiratsyysyossa1.jpg

Siinähän ne sitten olivatkin. Siirtykäämme vielä yhden kuvan ajaksi tuohon ensimmäisen sanan tunnelmiin tähän lopuksi.

Marrasyo2.jpg
Silmiä hivelevää - eikö totta.

Jos nyt joku täällä kävijöistä haluaisi jatkaa sanaleikkiä, niin kommentoikaa tuohon alle. Annan teillekin sen kirjaimen sitten. (Käyköhän täällä monikaan?)